Spotlights - Grapefruit


Grapefruit ~ Citrus x paradisi

Deze fruitige en frisse olie heeft een verzachtende en versterkende werking.
De olie wordt door koude persing gewonnen uit de schil van deze vrucht.

Deze olie kan in zuivere vorm worden toegepast bij topisch gebruik. Breng direct aan op de plek waar het nodig is of op de reflexpunten. Omdat grapefruitolie vaak dezelfde toepassingen heeft als andere citrus oliën, kan het worden gebruikt in hun plaats wanneer direct blootstelling aan de zon onvermijdelijk is. Dit omdat grapefruitolie niet zo veel lichtgevoeligheid veroorzaakt als de andere citrus oliën.

Grapefruitolie brengt de geest in harmonie, is opbeurend en kan mogelijk angst helpen verlichten. Ook heeft deze olie een ondersteunende werking in het cardiovasculaire stelsel.




Waar kun je deze olie goed mee combineren?
Basilicum, Bergamot, Cypress, Wierook, Geranium, Lavendel, Pepermunt, Rozemarijn en Ylang ylang.


Grapefruit thema: Eer en waardeer je lichaam.

Affirmatie: Ik respecteer mijn lichaam en houd van mezelf zoals ik ben. Ik stel me open voor mijn innerlijke en uiterlijke schoonheid en begin met het waarderen van mijn lichaam.








Geen opmerkingen:

Een reactie posten